What's in a Bag - Try it, you'll like it!

What's in a Bag - Try it, you'll like it!

oktober 13, 2011

Hoe en waarom...

Wat is de shop heerlijk rustig! 

Wat is 'ie saai!

Twee zeer verschillende reacties. De een prettig om te horen, de ander wellicht wat minder. Laat het duidelijk zijn: wij horen het liefst de eerste.

Waarom hebben wij gekozen voor dit uiterlijk? 
Als je een webshop begint, vraag je je af: Hoe onderscheid je jezelf in het woud van de vele duizenden webwinkels? Dit is niet eenvoudig. Er zijn zo veel winkeltjes op het web, dat het lastig is om gevonden te worden. Wil je je onderscheiden dan moet je met iets nieuws komen, iets anders.


Wij hebben er daarom voor gekozen om bovenal de shop rustig te houden. Geen bewegende beelden, weinig toeters en bellen, weinig menu-items, maar wel leuke producten. En daar draait het uiteindelijk ook om; de inhoud. Van je tas en van de shop.


We zijn als ons logo: rustig, functioneel en stijlvol.
Nu zijn wij niet de eersten met dit idee, maar we denken (en hopen) wel dat bezoekers je zo beter onthouden.


Kijken, lezen, kopen (?)
Als je in de shop terecht komt, trekken de afbeeldingen de aandacht. Op basis hiervan maak je ook een keuze om te klikken. De teksten vinden wij erg belangrijk en wij schrijven dan ook alles zelf. Geen grauwe opsommingen van de productkenmerken, maar een beschrijving van het product zoals wij - en hopelijk de bezoeker ook - het product zien. Het gaat niet alleen om het plaatje en de prijs, maar ook om het gevoel dat we willen creëren.


Wij zien de site een beetje als een boek met allerlei aparte hoofdstukjes. Lees alles rustig door en wellicht toveren wij een (glim)lach op je gezicht.


Als je daarna op bestellen klikt en je zet het proces in gang, ontvang je altijd een leuk ingepakt pakket. Neem een kopje thee, ga er lekker voor zitten en wijd je aan het cadeau voor jezelf. Of maak er iemand anders blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten